2012. december 11., kedd

félév vége.

a néprajz szak most olyan, mint egy közepesen eutrofizálódott kisebb kiterjedésű állóvíz. magyarul: posvány.

a kötelező órák egyike sem lépi át az ingerküszöbömet: népszerűsítő könyvekből ismerkedni Európa népeivel nincs kedvem, a magyarországi regionális kultúrákat pedig szerintem szinte fölösleges ledarálni egy félév alatt és akkor a "népművészet" és "múzeumesztétika" szavakkal fémjelzett monodrámát péntekenként egy kiöregedett hülye picsával nem is említettem.

egyszerűen nem erről kéne szólni a harmadévnek! az anyag sem ide való, az órák jellege nem korszerű (ezzel a frontális magyarázással a katedráról nem fognak senkiben ellenállhatatlan vágyat ébreszteni a témák iránt... ) és a "van kérdés? szóljanak hozzá!" felszólítás szerintem az életben nem motivált senkit a véleménynyilvánításra. nyilván nem lehet minden tanárunk lánglelkű szónok, de az, hogy az önálló vagy csoportos munka, mint oktatási módszer, teljesen mellőzve van, szerintem tragikus. és nem, az hogy "végezz önálló kutatást egy általad választott témában" még nem túl inspiráló.

nekem ne témát adjanak, hanem problémát. én nem írok újabb szekvenciát az unásig ismételt szólamokhoz. 32 éve kiadott felejthető tanulmányokkal senki ne büntessen engem 2012-ben, mert ezekből nem kerülök közelebb a népművészethez. egyszerűen nem hiszem el, hogy az egyetemi oktatóknak nem kell a tanítás módszertanát elsajátítani. anyukámnak 20 év szakmai tapasztalat után azért kellett elvégezni egy tanfolyamot, hogy tovább csinálhassa, amit addig, nevezetesen: irodalmat és történelmet taníthasson 5. és 6. osztályban. nem a tárgyi tudását vonták kétségbe, hanem a korszerű oktató-nevelő módszereket kellett megtanulni. na, hát valami ilyenre utalnám be az összes kedves egyetemi tanáromat.

nagyon sok dolognak kell itt megváltoznia ahhoz, hogy minőségi oktatásról beszélhessünk. persze, lehet örülni, hogy innen milyen sokan neveztek az OTDK-ra és ez ám aztán a progresszív néprajz, de ez a hallgatók érdeme, nem pedig az ELTE zseniális Néprajzi Intézetéjé. ha fizetnem kéne azért, amit a néprajz szakon ebben a félévben kaptam, egy fillért sem adnék (és itt most megint csak a kötelező órákról beszélek)!  úgy bosszant ez az egész, hiszen maga a néprajz a világ egyik legcsodálatosabb tudománya.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése