2013. szeptember 15., vasárnap

dráma az áltsuliban

gondoltam, lássa hasznomat szűkebb családegységem, ezért beálltam anya típusú szülőszemélyem keze alá, hogy a jövő reménységeinek (6. osztályos kisdiákok) történelemtudását megismerjem. tulajdonképpen látni szerettem volna, hogy mégis mi a helyzet a mai általános iskolások szellemi képességeivel... az eredmény lesújtó.

legkedvesebb anomáliám, és a rómaiak zsenialitását dicsérő bravúr, hogy már Róma megalapítása előtt meghódították Pannóniát - és mindezt még azelőtt, hogy a görögök először megrendezték volna az olimpiai játékokat.

az, hogy az "egyistenhit" és "többistenhit" fogalmakról csak körülbelüli elképzeléseik vannak, egyértelműen a gondolkodás teljes hiányára vall - mindössze annyit tudnak, hogy ezeket együtt emlegette a tanár az órán és a kettő egymással ellentétes dolgokat takar. ezért aztán majd a feladat kitöltésénél előbbihez beírja, hogy "zsidó nép," utóbbihoz pedig simán odabiggyeszti, hogy "mezopotámia, egyiptom, fönícia." és ezt nem egy-kettő, hanem legalább féltucat következetesen így csinálta.

a teljességhez hozzátartozik, hogy többen voltak, akik szinte hibátlan vagy stabilan jó pontszámú dolgozatot írtak.

még mielőtt valaki a pedagógus felelősségét kezdené emlegetni, nyugodt szívvel ki merem jelenteni, hogy édes jó anyámnál kevés jobb tanár mozog kis hazánk iskoláiban. másrészt ez egy ismétlő dolgozat volt, aminek a feladatait (pontosan ugyanezekkel a példákkal!) már az előző órán megoldották. ilyen formán a dolgozat azt akarta felmérni, hogy otthon mennyit foglalkozik a kurvakölök az iskolában leadott anyaggal. hát na. pont ennyit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése