2012. november 15., csütörtök

évák és ádámok

azon gondolkodom, hogy a jól nevelt férfiak tényleg eltűntek, vagy csak én riasztom őket ennyire?

a múltkor egy átlagos napon az átlagos pesti tömegközlekedéssel vergődve az átlagon aluli lelkesedésemet tovább rontotta az a statisztika, amit útközben csináltam: 4 pasit engedtem udvariasan magam elé különböző helyeken, így például a mozgólépcsőn, villamos ajtajában, zebrán áthaladva és vásárlás közben a boltban ténferegve; 2 alkalommal segítettem felvinni idős hölgyek csomagját az aluljáróból; 3-4 alkalommal pedig átadtam a helyem vagy már eleve le sem ültem az ilyen-olyan bkv járatokon.... (+1, amikor még ezen felül rá is szóltam egy srácra, hogy adja már át a helyét valakinek, akinek láthatóan nagyobb szüksége volt rá.)

én a nap végén már azt sem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek. egyszerűen a legelemibb, legkisebb erőfeszítéssel járó magatartási normákat sem veszik figyelembe, és itt most nem arról beszélek, hogy női mivoltom miatt részesüljek különleges elbánásban, hanem az előzékenység, a másikra figyelés és az udvariasság okán. meg basszus, a női egyenjogúság ne jelentse már azt, hogy tirpák módon viselkedhet velem valaki, hanem hogy én ezért cserébe szégyenérzet nélkül elküldhetem a jó büdös p***ba.

ebben a fenti mondatban azért van némi költői túlzás, de a lényeg a lényeg: a nemek közötti egyenlőség abban áll, hogy magam rendelkezhetek a sorsom felől, nem pedig azt jelenti, hogy innentől kezdve nem érdemlem meg az alapvető (és minimális) udvariasságot - arra pedig konkrétan nem szolgáltam rá, hogy jó karban lévő férfi emberek szorítsanak a villamos alá.

és egyébként pontosan tudom, hogy ez nem valami passzív rezisztencia jegyében kódolt üzenet az emancipálódott nők felé - ilyen kifinomult és rafinált terv nem lehetne férfi agy szüleménye. ez ugyanaz a totális közöny, amivel az emberek idő és energia hiányában mindenkivel szemben viseltetnek. tulajdonképpen nem is a pasikra haragszom, de akkor sem ártana, ha végre összeszednék magukat, vagy legalább hagy ne lökődjek már be a sínek közé, lécci.

2 megjegyzés:

  1. minden bizonnyal pénisszel rendelkező műmacsókkal vagy szintén műhímvesszővel megáldott, "ratyi"-ként kategorizálható egyedekkel hozott össze a kegyetlen sors :D

    egyébként az átlag 21. századi emberből végleg eltűnt ez a fajta figyelmesség. csak önimádó, egocentrikus homokosok, meg szociális státusztól nedvedző műnők vannak mindenfelé...

    bencevoltam ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. sajnos nem válogathatom meg, kikkel vagyok hajlandó osztozni a pesti tömegközlekedésen, úgy tűnik aznap minden balfasznak épp kereszteznie kellett az utamat.

      én szeretném azért hinni, hogy nem ennyire rossz a helyzet (függetlenül attól, hogy tudom: de, ennyire rossz a helyzet), él még bennem a remény meg ilyenek. néha egyébként tudok kellemesen is csalódni, ez egy ilyen szélsőséges eset volt. :)

      Törlés