2012. augusztus 26., vasárnap

naivitás

alapvetően konfliktuskerülő vagyok. és nem abban az értelemben, hogy nagy ívben igyekszem elkerülni az összetűzéseket. egyszerűen annyira nagyvonalúan elnéző vagyok másokkal szemben, hogy nagyon sok idő és/vagy valami olyan cselekedet, amit mélységesen elítélek, kell ahhoz, hogy én felemeljem a hangom. egyszerűen nem kreálok konfliktust ott, ahol nincs értelme.

ezt a hozzáállást nem mindig érzem kifizetődőnek. sőt, a külvilág nagyon könnyen félre is értheti. ami részemről merő jóindulat (tudniillik az, hogy én belátva saját hülyeségeimet, mások érthetetlen tettei fölött is felülemelkedem azzal a jelmondattal, hogy "mindenkinek megvan a maga dilije"), az más számára oda nem figyelés vagy tekintettel nem levés.

ezt szerintem a nyílt kommunikációval lehet a legjobban orvosolni. nyilván ez időigényes, kellő nyitottságot és nem pedig kicsinyes roszindulatot kíván; a sértettség hiábavalóságának felismerését és a másokba (és az ő jóságukba) vetett megmagyarázhatatlan és kitartó hitet.

vajon van még ilyen?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése